Děkujeme za pochopení.
J85o10s29e26f 16P17o60t33r
Zakladatel indického státu, hinduista Gándhí, po tom co se seznámil s křesťanstvím napsal :"Kdyby všichni ti, co žijí v křesťanském civilizačním okruhu žili podle jeho zásad a plnili jeho morální příkazy, pak už by na světě jiné náboženství bylo zbytečné ".
J37o49s26e66f 46P67a60v27e46l43k66a
Ano. Ano.
To první "ano" si dělám srandu, neznám ani nauku ani praxi budhistů. Kteří to vlastně jsou - obyčejní obyvatelé Indie a Číny či Japonska, mniši nebo státníci? Jsou známé praktiky zabíjení i mučení opěvovaného Tibetu nebo úroveň posledních kast v hinduismu, které nemají postavení ani zvířete. Je známo, že lidé východu jsou méně charitní, neznají to, co má naše civilizace v kořenech - odpuštění cizoložnici nebo lásku k bližnímu či nepříteli. U nás je to povinnost, jinak nemůžeme vejít do nebe - pokud jsme nanasytili hladovějícího, nenavštívili vězně, nechali na holičkách... Jenže tuto křesťanskou civilizaci jsme dnes odhodili pod záminkou pokroku, který ubíjí západ k smrti vnitřním rozkladem mravnosti (chcete-li vládnoucí neomarxistickou ideologií).
K tomu druhému ano se vyslovuje katolická církev v nějakém dokumentu, že každé náboženství obsahuje jakési stopy největší pravdy, jakoby zachované od počátku světa. Nemůžeme pohrdat žádným člověkem, už náš sv.Václav v 9.století vykupoval otroky. Na druhou stranu je třeba pomoci lidem hledajícím Boha či poznání o smyslu života, že Budhismus i Hinduismus či nejstarší čínská víra ve 100 mrtvých jsou falešná a nepravá náboženství. Jen jeden Bůh stvořil svět, stal se člověkem, aby nám otevřel cestu do života věčného. Na tuto jeho zprávu každý člověk odpovídá svým jediným i jedinečným životem na zemi. Žádný člověk, který se narodil, nebyl určen do věčného trápení v pekle, ale každý může zvolit život nebo smrt, každý může obhájit svůj život, když poslechne Boží zjevení v čase, tři svědky na zemi: Ducha, vodu a krev (1.Jan 5.8).
A56l83e65n42a 35K92u26l32h56a62v13á
Ohledně křesťanství to víme...zajímá mě právě ten východ...kromě žitých různých šíleností....zajímá mě to nejsvatější nejen v písmech, ale i v praxi...právě na východě je i tradice dávat i z malého část na charitu, bez toho by se tam lidé cítili jak bez umytí...u nás to není samozřejmost...byť motivace také. Ale zase v rámci osobní pomoci jsme individuálnější...díky za připomínku, že ten východ je hodně barevný a to, co známe od láskyplných nejznámějších učitelů jógy, z posvátných textů a manter není vždy totéž, co bylo a je v praxi leckde žito.
M63a57r72t39i67n 20F67a46l25t26ý97n
Zjistěte si, až lama Ole Nydahl bude opět přednášet v Praze (případně někde poblíž Vás) a navštivte jeho přednášku.
A95l58e17n60a 28K90u86l73h87a84v50á
Děkuji a povězte, proč na něj odkazujete.
J19a15n 29H67a92v32e89l84k14a
Osobně jsem poznal dost křesťanů i buddhistů na to, abych podobné úvahy rovnou pouštěl druhým uchem ven. S náboženstvími je to jako s komunismem - ty nauky samy o sobě jsou velmi krásné. Ale jen ten, kdo musel desetiletí žít pod nadvládou komunistické stany, dobře ví, že s tím komunismem je to celé ještě nějak jinak. Moje celoživotní zkušenost je v těchto věcech nepovzbudivá - komunisté, křesťané i buddhisté si vidí na špičku nosu ne více, ale méně, než neindoktrinovaní lidé. Mezi křesťany a buddhisty není méně uživatelů antidepresiv, ale více.
J69a33n 73H61a19v73e38l92k16a
Tedy mám na mysli české buddhisty a české křesťany. Takže je klidně možné, že v Asii ten buddhismus funguje nějak líp, než u nás, ale já jsem v žádné buddhistické zemi nikdy nebyl. Zato s českými buddhisty a křesťany jsem si užil až až.
M95i51r40e85k 69P82i27n42k97a40s
V první řadě musíme uznat, že lidé mohou dělat zlé i dobré věci, ať už vyrůstají v kultuře křesťanské, budhistické, muslimské, ateistické či nějaké jiné. Jejich myšlenkové pozadí jim ovšem pomáhá s předporozumněním, co dobro a zlo vlastně je a také dodává "duchovní palivo" k vlastní cestě životem.
Když přijížděli první cestovatelé z Evropy do Indie, našli zde kastovnictví, upalovaní vdov, rádži jako neomezené pány nad životy poddaných a ještě mučivější způsoby poprav, než se kdy děly ve středověké Evropě. Žádná vyspělá charita se nekonala, naopak to byli "svatí muži",kteří žebrají o jídlo.
Odhlédneme-li od idealizovaných představ o Tibetu, totéž platí o budhismu. Často jde o animistická náboženství, uctívající duchy předků a démonické symboly.
4 základní rozdíly mezi křesťanstvím a budhismem jsou :
1. Člověk žije jen jednou. Nic nelze napravit v budoucím životě ani nic není následkem života předchozího.
2.Vesmír není cyklickým koloběhem přírody s panteistickým splýváním duší ale jedinečným dílem inteligentního Stvořitele, který se dává člověku poznat osobně.
3. Budha možná zajímavý myslitel, na konci života prý řekl, že stále ještě hledá. Ježíš naopak jasně věděl, kdo je, odkud přichází a proč. C. S. Lewis ve svém tzv. trilematu to definuje takto "Musíte si vybrat. Buď ten muž byl a je Synem Božím; anebo šílencem či něčím ještě horším. Můžete ho umlčet jako blázna, můžete ho poplivat a zabít jako démona; anebo mu můžete padnout k nohám a nazývat ho Pánem a Bohem. Ale neohánějme se žádnými blahosklonnými nesmysly o tom, že to byl velký mravní učitel. Tuto možnost nám nenechal otevřenou. Neměl to v úmyslu. - v knize K jádru křesťanství"
4. Člověk potřebuje být změněn ( spasen, zachráněn ) k lepšímu zvenku. Tou proměňující silou je Kristova láska. Naopak, podívá-li se člověk poctivě sám do sebe, nic dobrého tam nevyšťourá.
A88l24e89n22a 47K66u19l98h26a44v56á
Pane Pinkasi, zajímavá úvaha. Klasický člověk určitě, zda lidé na konci inkarnace v návaznosti na svého Realizovaného učitele a při souvislé praxi, to je otázka a nemám na ni odpověď. Nemohu ani potvrdit, ani vyvrátit ze své pozemské existence, ale znamenalo by to, že celý východ je nespasený..včetně těch svatých jogínů? Nebyli Kristem, plnost asi nahlédli až tam, ale někteří byli tak daleko, že...a navíc svatí jogíni žijí v Kristu. jak by nemohli...znají ho a v sobě tak jako křesťané vnímají (minimálně ti novější z 19. století a dál), i o něm píší...takže nejsou méně dál, než průměrný křesťan...jak to vnímáte?
O39l22g37a 72P83a55v50l53í62k92o66v20á
V Buddhově učení se nachází mnohé myšlenky, nikoliv dogmata. Dále je ten, kdo sleduje Buddhovu cestu, provázen jeho poznáváním, které se postupně rozšiřuje až do konce života nikoliv podle nějaké spekulace, ale podle schopností a potřeb každého jedince. Podle informací cestovatelů ve východních zemích s buddhistickou tradicí tam umí mnohem více lidí prožívat štěstí, protože buddhismus je ničím nesvazuje, nýbrž nabízí učení a prožívání
A98l78e28n59a 83K75u89l90h53a44v80á
To jo...šťastnější...protože mohou být i bohatší...ale moje otázka zní právě, zda přispívají i těm nejodpadlejším svojí aktivitou, nebo to právě neřeší a ti tam jsou...
P18e82t49r 70K16o28r92e88c42k48y
Opět jen dle medií ...prý v západní Evropě klesají počty praktikujících věřících,,,proč asi?
J21o27s58e95f 98K71o90r53e77j74s
Vzbudil jste moji zvědavost, proč se to podle Vás děje ?
J31i14ř12í 23B68e48r59á25n50e54k
Já to vnímám tak, že neřeším jestli je budhismus sobecký či nikoli. Pro mne je ale naprosto zásadní, že není jiné cesty k Bohu než skrze Ježíše Krista...
A64l85e77n55a 63K10u16l78h47a43v10á
Pane Beránku, zajímavý postřeh...a proč?
- Počet článků 234
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1360x