Proč vám doporučuji někdy rozdávat nějaké tiskoviny, kterým věříte?

Co jsem zažila v kampani volbě prezidenta a i v kampani v parlamentních volbách? " To nevymyslíš." Prezidentští kandidáti jsou do jisté míry prezidenty už teď. 

Pokud se někdy rozhodnete rozdávat na ulici tiskoviny, které mají zásadní význam (např. při volbách), takže lidé obecně nejsou pobouřeni, máte možnost trénovat následující sociální dovednosti. Jde o:

- Tréning vyzařování nejen sebejistoty, ale i Světla

- Tréning skutečně nabízet, ale nevnucovat

- Tréning vás odmění po několika desítkách minut darem intuice, kdo si asi tiskovinu vezme a k do ne. 

A pak se můžou stát věci, které nevymyslíte: 

Ráno jsem mířila do školy, ale zastavila mě velmi mile dívka, kde jsme zjistily že je moje bývalá studentka a měly jsme z toho radost - alespoň krátce jsme popovídaly (při parlamentních volbách jsem potkala řadu bývalých studentů). Předala mi hezké noviny Pavla Fischera - kandidáta, kterého chci volit. Hned jsem měla chuť noviny rozdávat odpoledne alespoň pár hodin také. Nejen kvůli volbě prezidenta, ale ty noviny byly plné pozitivního samy o sobě a mělo smysl, aby si je lidé přečetli. 

Když jsem přebírala odpoledne balík novin, bylo to od příbuzného Pavla Fischera. Zjistili jsme, že jsem učila jeho dceru. Další radostné setkání. 

Při rozdávání jsme měli možnost zajímavě a i hluboce lidsky popovídat s některými lidmi - skutečná setkání, i když to byli cizí lidé. To na facebooku ani při čtení blogu člověk nezažije v tak živé kvalitě. 

V jeden moment ke mě přišla žena, která spolupracovala s Pavlem Fischerem. To už vůbec nevymyslíte. Točili spolu duchovní křesťanské dokumentární filmy (byla produkční). Vyprávěla mi, napsala jsem si seznam filmů. Vzaly jsme si na sebe kontakt a filmy využiji  nejen ve škole. 

Když člověk cokoliv dělá s maximální snahou rozdávat Světlo, lásku, vnímat lidi kolem sebe, tak nabíjí i sám sebe, protože prostě tok lásky i z vesmíru se zvýší. To znám z vyučování (když to funguje), z rodiny, v přátelských kruzích, ze seminářů a lze to zažít i na ulici. Pokud si člověk nebere vůbec osobně, že řada lidí si noviny nevzala. Naopak, pokud člověk nevnucuje a odfiltruje ty, kteří rozhodně míří jinam, nevnucuje těm, kde to není jasné, tak od některých lidí neagresivní, ale jasné a někdy i přátelské gesto, že si nevezmou je ušetřením času a energie všem a není v tom nic nepatřičného. S těmi, kteří si vezmou může někdy proběhnout právě i určitá větší energetická výměna. 

Prezidentská kandidatura nejen Pavla Fischera má smysl: Probíhají mnohem kvalitnější diskuse než před pěti lety. Diskuse, které otevírají důležitá témata. Pozitivní aktivita lidí nejen na ulicích (stejně tak i při parlamentních volbách), kdy v situaci, kdy to není často (volby probíhají maximálně dvakrát do roka) a lidé jsou tolerantní navzájem (většina případů), posiluje lidské kvality. 

Přeji vám nejen dobrou volbu prezidenta - vybrat kandidáta, kterého budete vnímat v tuto chvíli jako nejdůležitějšího pro naši zemi a pro sebe, ale přeji vám i vnímání možností rozvoje sebe sama v rámci prezidentské kampaně -  ať už jako voliči nebo jako podporovatelé některého kandidáta. A to i ve druhém kole prezidentské volby.

Srdečně Alena Kulhavá

Autor: Alena Kulhavá | pátek 12.1.2018 14:20 | karma článku: 14,07 | přečteno: 376x