Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DARM

Dobrý den, bylo by zajímavé zjistit, nakolik by u nás mohl pomoci systém kapkové závlahy, vypracovaný v Izraeli. U nás už se tyto systémy také používají.

1 0
možnosti
FD

Vážená paní. Pokusil jsem se nedávno kupovat drahé naše potraviny. Pak jsem musel asi 2 dny držet hladovku, neb mi nezbyly peníze na to abych si ty dny koupil alespoň potraviny ty nejmizernější. Přiznám se, pro mě to není asi to ořechové. K tomu poručíme "Větru dešti". Dost často setím argumentuje. Vtip je v tom, že komunisti o tom zpívali, nebo diskutovali, já už nevím, po pádu totality se to provedlo. Zemědělství se zničilo, dnes není kus pole, které by udrželo pár litrů vody. A počítejte v to i ekologické pastviny. To aby jsme dlouho nediskutovali. Jinak pokud bychom se vraceli k socializmu, jak to zde zdevastoval, tak mi vysvětlete, jak je možné, že Dunaj prakticky neprotéká zdevastovaným územím, teče krásnou rakouskou krajinou, plnou malých hezkých políček a mezí a je hluboko pod normálem. Jinak si tipnu. Příští rok bude sucho. Voda se vrátí, až začneme opět v polích hospodařit a přestaneme dovážet základní potraviny.

0 0
možnosti
Foto

Pane Dvořáku, díky za komentář. Přiznám se, že se v něm malinko neorientuji, co byste vlastně navrhoval..nebo je to jen výčet pozorování? Protože na jednu stranu píšete, že nemáte na naše potraviny, protože jsou drahé a na druhou stranu chcete, aby se u nás potraviny pěstovaly. Prosím, vysvětlete, jak jste to myslel a co navrhujete. Díky.

0 0
možnosti
Foto

To máte těžké, řadový občan moc možností nemá. Dokonce může jen stěží využívat i dešťovou vodu, když několik měsíců prakticky neprší, takže žádná není....

0 0
možnosti
Foto

Když jsem částečně žila na chatičce svého přítele, jakmile pršelo, měla jsem systém barelů a veškerou vodu sváděla do sudů a z těch sudů přenášela do vykopané jakoby žumpy - tam sice tekla i voda z nádobí, ale bylo jí málo a používali jsme ekologický jar a WC tam svedené nebylo. Během jednoho deště v suchém roce 2015 jsem přenesla 300 kýblů. Letos by to bylo horší, ale také by se něco nachytalo. Technologicky to někde jde a někde nejde a člověk musí rukama zabrat. Problém je, když prší přes celý rok málo. A problém je, když výjimečný déšť prší v době, když je člověk v práci...aby to nemuselo být tak, že všichni všeho zanechají a půjdou chytat a přenášet vodu? I na takové věci se chci Mariana zeptat, kudy vede cesta...

0 0
možnosti

Od sociálního demokrata ministra Tomana žádné převratné řešení neočekávám. Ten má ve vládě jiné úkoly! Je to Zemanův chlapec. A Marián Jurečka má nyní k vládě daleko. Vážím si ho, ale z povzdálí neudělá vůbec nic. Obecně platí, že bychom měli zrušit ty komunistické odvodňovací kanály. Proč komunisti stavěli meliorace na kopcích, odkud voda steče sama? Mohli bychom na neobdělávaných pozemcích vysadit lesy. Třebas i za pomocí dotací. Umožnit řekám opět meandrovat. Mohli bychom podporovat rozvoj rybníkářství.

A co dělám já osobně? U každého okapu mám jímač vody na zalévání již drahná léta. Větší přestavby domu nedávno přestavěného zatím nechystám. Lesy osazuji pestrou skladbou. A rád bych ještě osadil nevyužívané louky (dříve pole!) a proměnil je na les. To však bez dotací nezvládnu.

1 0
možnosti
Foto

V Pane Šimku, děkuji.

0 0
možnosti
PK

Obávám se že předchozí vláda a to včetně pana Jurečky toho moc pro udržení vody neudělala a ani pro boj proti kůrovci a není to jen názor mě laika ale kamarádů lesníků. kteří tomu dosti dobře rozumějí.

2 1
možnosti
ZJ

Ale udělala. Vymyslela "dešťovku", další dotační podvod.

Pár sudů pod okapy zachrání svět.

0 0
možnosti
  • Počet článků 234
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1360x
Učím biologii, chemii, zeměpis, výchovu ke zdravÍ, hudební výchovu, letos i kroužek doprovodné kytary. Zároveň jsem (již jen okrajově) poradcem ve zdravém životním stylu a pro léčbu chronických onemocnění. Zpívám, zajdu občas na mši, zatancovat, miluji hudbu, přírodu, příležitostně medituji, maluji, praktikuji jógu a "vím, že nic nevím". Jsem vděčná za život na Zemi. 

Seznam rubrik