Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Mluvila jsem na shromážděn před parlamentem. Moje osobní zážitky i obsah promluvy.

Člověk bez zkušeností si to nějak představuje a vše je pak jinak. Přesto to mělo smysl a svoji promluvu píši i zde vám. 

Podle pozvánky výzvy na dost zásadní setkání, na které měli chuť přijít i společensky aktivní lidé kolem mě to vypadalo, že před oficiální částí budeme ve šňůře mluvit my aktivnější občané a předávat si mikrofon.  Obávala jsem se, že tam budou davy aktivních občanů a že se třeba nedostanu na řadu a tak jsem vyrazila ze školy brzo. Tak jsem si to představovala. Realita byla jiná: Mluvit neměl zájem nikdo kromě mě. První šok. Nachystala jsem si promluvu od srdce, která je opravdu spíše promluvou, než článkem. Je výzvou. Ptala jsem se sama sebe :"Mám zde trapčit, nebo to mám vzdát?" Nikoliv exhibisionismus, ale modlitební stav v kavárně mezi opravami písemek mi říkal, ať jdu do toho, moderátor byl velmi přátelský a prostředí také. Když jsem chtěla mluvit, zjistila jsem, že nebudu mluvit do mikrofonu, ale do megafonu. Druhý šok. Megafon mám spojený s demonstracemi aktivistického typu (a bohužel i xenofobními), nikoliv s politicko - společensko - kulturními akcemi. A moje promluva se hodila k mikrofonu, nikoliv k megafonu. Nebyl čas uvažovat. OK, jdu do toho, sympatičtí lidé na náměstí snad i přes strašidelný  zvuk megafonu zaslechnou alespoň dílek inspirace. Když jsem chtěla začít mluvit, zjistila jsem (podcenila situaci -megafon si nevyzkoušela), že abych mohla mluvit, musím držet fest jedno tlačítko a tak se zhmožděným prstem megafon sotva udržím v ruce. Megafon už nešel ani přendat do druhé ruky, kde jsem držela papír (pro jistotu, kdybych potřebovala). Vycouvat už nešlo. Pozornost náměstí byla upřená na mě. Většinu své energie jsem musela použít na technikálie a tak jsem se musela občas podívat do papíru. Navíc jak jsem začala mluvit, začalo silně pršet (a pršelo i část oficiálního programu), což mi na kondici nepřidalo, papír mi to totálně rozmáčelo a pozornost posluchačů odvedlo k jejich fyzickému řešení vlastního sucha (ale z reflexe po té alespoň někteří vnímali a k něčemu i nemálo lidí tleskalo). Když jsem mluvila, s hrůzou jsem zjistila, že je zvuk ještě strašidelnější, než jsem očekávala a jako hudebník trpěla. Kvalita zvuku mi připomínala také zvuk tlampačů za druhé světové války a byla překvapena, jak hluboký nedobrý pocit to ve mě vyvolává. Také jsem zjistila, že se zvuk bere megafon jen na velmi krátkou vzdálenost, občas jsem ze zvuku totálně vypadla. Trénink mi chyběl. 

Řekla jsem vše, co jsem chtěla, souvisle, jen ta celá scéna byla divná. Děkuji Tomaszi Peszynskimu za zajímavý zážitek, která ač byl spíše negativní pro mě, byl i poučný. Vím, že se megafonu budu chtít vyhnout, co to jen půjde a tímto prosím i jakékoliv organizátory demonstrací: Pokud budou mluvit aktivisté aktivistické projevy, tak se k tomu megafon hodí. Pokud budou mluvit lidé s hlubší uvnitřněnější promluvou, hodí se k tomu rozhodně lépe mikrofon (můj osobní pohled). Je to pro mě zajímavá zkušenost, kdybych nějaké shromáždění někdy organizovala já. A pokud by někdo mluvil do mikrofonu (popř. megafonu), nechala bych ho to preventivně předem vyzkoušet (podcenila jsem nástroj). 

Jsem vděčná i za zkušenost, jak i ostřílení politici (natož např. začínající prezidentští kandidáti) v různých situacích nemají ideální promluvy a někteří mě i žádají o kritickou zpětnou vazbu (některým poskytuji pravidelně po každé promluvě). Najednou člověk stojí na druhé straně a mluví. Neřeší jen to, že je mu špatně z chřipky apod. (tak jak některým politikům někdy je a známe to jako velkou překážku i my učitelé ve škole), ale řeší i výrazné jiné nepohodlí, které ubírá nezkušenému značné množství pozornosti a pohody.

Nyní i zde vás chci vyzvat k tomu, k čemu jsem vyzývala na Malostranském náměstí (doplnila zde lehce o to, co se na náměstí nehodilo říci): 

" PŘICHÁZÍM S MOŽNOSTÍ ZAMYSLET SE NAD DVOJÍM ZPŮSOBEM PODNIKÁNÍ A TO JAK PRO ANDREJE BABIŠE, TAK PRO NÁS OBČANY:"

a) První způsob podnikání je obcházení pravidel, likvidace konkurence i určitými podrazy (zákonem třeba nevymahatelnými), případně přímo nedohledatelnými podvody. Zisk za každou cenu. 

b) Druhý způsob podnikání je vlastní tvoření nového. Zisk je cílem až na druhém místě. 

Obojím lze vydělat hodně peněz. 

Obojí je díl Stvoření a obojí je tedy v nejvyšším slova smyslu nutné přijmout. 

Ale každé z těchto dvou způsobů podnikání stojí jinde na Cestě člověka. A vůči prvnímu způsobu podnikání je v rovnováze nutné postavit zákon. 

Ten první způsob podnikání je Babišův svět. Ten druhý způsob podnikání je inovativní podnikání - to, čím jsou (nejen) Češi výjimeční. 

Nejen inovativní podnikatelé jsou  dnes zatíženi velkým množstvím zákonů, které musí vznikat právě kvůli podnikatelům typu Andrej Babiš, Radovan Krejčíř apod.  MÁM POCIT, ŽE SE DOSTÁVÁME DO KRIZOVÉ SITUACE, KDY SE SYSTÉM ZADÍRÁ VE SVÝCH KOLECH. Podnikatelé jsou zavaleni kvůli Babišovi (Unipetrol, Čapí hnízdo, Korunové dluhopisy, ale i další), Koženému  apod. , ale i kvůli menším podvodným či záklony obcházejícím podnikatelům nežitelnou záplavou zákonů a i inspirováni k podobným a dalším podvodům. Dokonce jsme si takového podnikatele zvolili v obskurním rozměru střetu zájmů jako premiéra. 

NEMŮŽU MANIPULOVAT DRUHÉ ANI VESMÍR, ALE MOHU ZE SRDCE VYZVAT PŘI VĚDOMÍ SVOBODNÉ VOLBY VŠECH:

a) Vyzývám tedy Andreje Babiše, aby se pokusil na své Cestě zastavit, využil samoty dobrovolné či vynucené k reflexi toho, jak zadírá základní fungování podnikatelského prostředí - prostředí tvoření a jestli mu jeho jednání přináší tu nejhlubší radost (pocit moci), který lze na světě zažít?

b) Vyzývám všechny maminky na dovolené, ale hlavně všechny zaměstnance a důchodce, aby se vcítili do ponikatelů a hlavně se pokusili pochopit, jaké problémy mají nejen s Andrejem Babišem.

c) Vyzývám všechny, kteří ještě nečetli knihu od Timothy Snydera "Tyranie", aby tak učinili. Kniha je to útlá, leč výživná. Je praktickým nástrojem, jak konat v této době. Upozornilo na ni již několik zajímavých politiků různých demokratických stran a dříve hlavně významní historici, politologové a filosofové. Četla jsem ji hned po říjnových parlamentních volbách a zamrazilo mě, jak "snadno projde nůž do másla." Nebuďme tím máslem...Pokud byste knihu nemohli sehnat nebo tak moc zápasíte s časem, vytáhla jsem po parlamentních volbách to aktuální pro nás teď: 

https://kulhava.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=632307

Výbornou promluvu na celkově pozitivní demonstraci měl pan Herián a dále Mikuláš z aktivity chvilkaproandreje. Stojí za to se do této aktivity zapojit, najdete na internetu. 

S úctou ke všem mluvčím na veřejnosti Alena Kulhavá

Autor: Alena Kulhavá | úterý 16.1.2018 20:33 | karma článku: 15,65 | přečteno: 561x
  • Další články autora

Alena Kulhavá

Uvedení na pravou míru fake news pana ministra Beka a návrhy řešení situace ve školství

Pan ministr Bek (ale i další min.před ním) zveřejňovali falešné informace o platech učitelů, pan min. Bek k tomu přidává další výrazně zkreslené info. tom, jak jeho návrhy opatření nepostihnou výuku dětí. Řešení i prostor pro vás.

25.11.2023 v 18:31 | Karma: 24,44 | Přečteno: 615x | Společnost

Alena Kulhavá

17. listopadu 2023 s tématem "Den studentů"

Den studentů...oslava statečnosti a svobody...akcent na rozvoj člověka... proč učitelé nestávkovali za svoje platy, ale stávkujeme 27.11. v rámci nepochopení, co je dnes realita základních škol, v jaké jsme situaci? Desatero

17.11.2023 v 23:21 | Karma: 38,89 | Přečteno: 4716x | Společnost

Alena Kulhavá

Výzvy prezidenta směrem k vládě,možnosti a výzvy občanů: Nová situace, realita ze zákulisí

Co bude dál? Voliči Petra Pavla i Andreje Babiše mají nové možnosti. Jak to? Jaké? Využijeme toho? Umíme se podívat i na vlastní Stín? Umíme využít i toho pro sebe i ve společnosti?

29.1.2023 v 20:29 | Karma: 13,62 | Přečteno: 429x | Společnost

Alena Kulhavá

Proč je současná vláda "tak mimo realitu" i když jsme do ní vkládali tolik nadějí?

Situace je z mého pohledu horší v tom, že nejde o "zkorumpovanou vládu" "vládu odtrženou úplně od reality" "populistickou vládu". Vnímám spíše problémy hlubší, které by se projevily, ať by se do vlády dostala ta či ona politická

23.10.2022 v 16:02 | Karma: 37,29 | Přečteno: 15309x | Společnost

Alena Kulhavá

Hlubší otázky kovidu a jeden hrot mezi očkovanými a neočkovanými

V předchozím článku jsem popisovala současnou aktuální situaci zdravotní a sociální, v tomto článku píši o hlubším podhoubí, kde nás čekají výzvy možná pro každého z nás:

28.11.2021 v 17:17 | Karma: 18,23 | Přečteno: 868x | Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 234
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1360x
Učím biologii, chemii, zeměpis, výchovu ke zdravÍ, hudební výchovu, letos i kroužek doprovodné kytary. Zároveň jsem (již jen okrajově) poradcem ve zdravém životním stylu a pro léčbu chronických onemocnění. Zpívám, zajdu občas na mši, zatancovat, miluji hudbu, přírodu, příležitostně medituji, maluji, praktikuji jógu a "vím, že nic nevím". Jsem vděčná za život na Zemi. 

Seznam rubrik